BBM3410Satu2020: Keluarga Bahagia Saya



Keluarga bahagia saya terdiri daripada 5 orang iaitu ayah, mak, dan 2 abang dan saya. Ayah yang amat baik hati dan sabar dengan sikap saya yang nakal ini bernama ayah PaL. Ayah hari-hari bangun pukul 2 pagi untuk pergi berniaga. Walaupun ayah sudah umur 60 tahun, tapi ayah masih nampak sihat dan cergas. Mak saya yang ayu dan cantik ini pula bernama Mak Suda. Kini sudah 56 tahun tapi masih pandai masak makanan zaman sekarang ni. Mak hari-hari penat dengan memikir nak masak makanan apa untuk keluarga. Bagi kami mak masak apa pun sedap. 



Abang sulung saya pula jenis yang garang dan tegas iaitu bernama abang Phoon. Kini 34 tahun dan sudah berumah tangga bersama Kak Biew. Walau garang dan tegas macam mana pun, saya tidak takut padanya. Nampak sahaja tegas, tapi hatinya lembut. Dan saya sangat terima kasih kepadanya kerana sentiasa habis duit dengan adik yang manja ini. Abang kedua saya pula merupakan kawan baik saya iaitu Abang Phaan. Saya beranggap dia seperti kawan kerana kami amat rapat dan boleh gurau-gurau. Selepas berumah tangga bersama Kak Li, telah mewujudkan dua anak buah iaitu Ailin dan Airiss. Selepas adanya mereka berdua,  lagi membahagiakan keluarga dengan sikap nakal dan lucu mereka.



Comments